-

koncereyra

Komentarze użytkownika

@W jaki sposób XIX wieczne narracje utorowały drogę komunizmowi? (5 września 2024 08:30)

Naczelnik próbował ze swoimi i tymi podstawionymi także coś tam przywrócić,a nawet dla swoich...Ale nie da się cofnąć czasu i odtworzyć nie tylko życia,ale stanu posiadania Rzeczpospolitej

Zgadzam się. Nie da się cofnąć czasu. I mówię, z perspektywy kogoś kto miał styczność z kwiatem polskiej młodzieży (1990+) z "dobrych rodzin" z obu stron barykady to już nawet nie bardzo jest do czego wracać.

koncereyra
7 września 2024 12:58

@W jaki sposób XIX wieczne narracje utorowały drogę komunizmowi? (5 września 2024 08:30)

"parweniusze troszkę pana uraziło"
Nie, bardziej mnie rozbawiło to jak łatwo "herbowi" wchodzą w narracje znaną nam dziś de facto z PRLowskiej propagandy (buta szlachecka i poczucie wyższości). Ja się generalnie nie obrażam:)

" dobrobyt Rzeczpospolitej przez wieki opierał się na rolnictwie"
To prawda, ale czas przeszły nie jest tu przypadkiem. Mniej więcej w XIXw wieku okazało się, że żeby nie być zjedzonym przez sąsiadów potrzebne jest nowoczesne uzbrojenie które zapewnia przemysł. I - co wiemy z historii Polski przedwojennej - bez przemysłu nie ma jak wchłaniać nadwyżek populacji które pojawiają się na wsi. Reasumując: już ponad 200 lat budowanie potęgi i bogactwa na rolnictwie jest jak ta propagandowa "kawaleria na cz ...

koncereyra
7 września 2024 12:56

@W jaki sposób XIX wieczne narracje utorowały drogę komunizmowi? (5 września 2024 08:30)

"Liberalizm,miał twarz tzw biznesmana za gotową kasę,która czekała tylko na obróbkę"

"Czy mieli możliwości (PiS)? .Owszem miel [..] Wszystkie stanowiska,dyrektorskie w fabrykach ,bankach etc,etc,były obsadzone przez wiernych towarzyszy,nad którymi czuwali sekretarze. "

I Tusk i Naczelnik próbowali odtworzyć klasę posiadającą, ale ze "swoich". Z resztą nadal próbują, bo czym jest "BezpiecznyKredyt 2%" (pis) oraz "Kredyt na start 0%" (po) jak nie próbą pompowania wspólnego w prywatne. Żeby pompować majątki tym co już na pociąg "życia z kapitału" się złapali. Ciekawe czy zagłosują za dotacją dla deweloperów ręka w rękę?

W tym sensie: reprywatyzacja tak, ale tyl ...

koncereyra
7 września 2024 12:00

@W jaki sposób XIX wieczne narracje utorowały drogę komunizmowi? (5 września 2024 08:30)

"Moja ś.p. Babcia pracowała u barona Stanisława Różyczki de Rosenwertha w pałacu w Cieleśmicy. Złego słowa o baronie od Niej nie słyszałem. Wręcz przeciwnie. "

Mówiłem, tacy żywi świadkowie historii i ich opowieści najciekawsze. Ale dziś ktoś kto świadomie pamiętał przedwojenny porządek (powiedzmy miał 10 lat w 1939) to dziś ma 95 lat. Ilu takich ludzi żyje? Wszyscy inni Polacy z Polski, choćby byli czworga nazwisk i pięciorga imion, są już dziecmi PRLu

"zarówno Jaroslaw Kaczyński, jak i Donald Tusk, kolejne dziecko PRL--"

Tak samo jak wspomniani więc i my nimi jesteśmy. Chyba że są tu jacyś 30latkowie, wtedy to oni już są Unijczykami:)

koncereyra
7 września 2024 11:15

@W jaki sposób XIX wieczne narracje utorowały drogę komunizmowi? (5 września 2024 08:30)

"A tu jedni z drugimi chrzanią o balach młodzieży ziemiańskiej" - to parwenieusze,że tak powiem"

Z jednej strony moje chłopskie korzenie sięgaja czasów kiedy na tronie w Krakowie siedział Piast. A z drugiej mam patenty z pieczęcią samego Watykanu na szlachecką koszerność i immunitet na zdolność honorową i inne tego typu zabobony. Plus oczywiście dyplom z uniwersytetu w Oxenfurcie:)

A tak na serio to w Warszawie na serio Towarzystwo Ziemiańskie czy Korporacje Akademickie organizują bale:
http://www.ziemianie.org.pl/ http://arkonia.pl/Czytelnia/Archiwum_prasowe/Wspolczesne/53_Bal_Arkonii
i ponieważ z powodu między innymi pozbawienia ziemian majątków z jednej, a z drugiej z powodu pewnego strukturalnego zapóźnienia (tzn większość ...

koncereyra
7 września 2024 11:11

@W jaki sposób XIX wieczne narracje utorowały drogę komunizmowi? (5 września 2024 08:30)

"- traci Pan zdolność honorową. "
Dlatego o środowisku ziemiańskim nie mówi się inaczej jak per "grupa rekonstrukcyjna":) Jest taki piękna fraza z Cat-Mackiewicza, że przed 1939 "Europa nie była jeszcze taka angielska". Teraz jest i zdolność honorową zastąpiła zdolność kredytowa. Ta pierwsza w zasadzie nie interesuje nikogo, poza hobbystami. Ale np znam hobbystów co rozpoznają lokomotywy po odgłosie silnika. Ciekawe ale bez znaczenia.

"-go: jak to ziemianie przewalali majątki w Monte Carlo i psowali dziewki wiejskie. "
Jedyną osobą którą znałem która znała ziemian w czasach przedwojennych to był mój pradziadek, ale zmarł kiedy jeszcze byłem w przedszkolu. Więc ziemian
prawdziwych nie znam. 

&q ...

koncereyra
7 września 2024 10:59

@W jaki sposób XIX wieczne narracje utorowały drogę komunizmowi? (5 września 2024 08:30)

"Elita w oparciu o własny majątek, a nie o pensje urzędnicze, w dodatku mająca głeboką polską tradycję to było istotnym zagrożeniem dla systemu postkomunistycznego. "
 

Marzenia sciętej glowy. Ta wizja, że reprywatyzacja pchnełaby Polskę na lepsze tory jest zupełnie oderwana od realiów.

1. Tak się składa, że troche znam środowisko ziemiańskie. I są tam owszem jakieś ciekawe jednoski, ale w większości to są ludzie, co "prochu nie wymyślą" i w sumie dużo bliźsi są swoim ziomkom z tej samej warstwy społęcznej (czy to nauczycieli czy januszy biznesu) dziś niż jakimś ideałom.

2. Zdażyło mi się być na balu młodych ziemian. Czyli nie tylko, że pobożni i prawicowi, ale też i tacy których rodzicom się udało odkuć w szalonych latach ' ...

koncereyra
6 września 2024 10:34

@Trochę wspomnień w związku z dniem 2 sierpnia (2 sierpnia 2024 10:16)

To wydawnictwo to kawał dobrej roboty. 

Ale i tak chętnie bym posłuchał o historii naszego internetu po 2009r:)

koncereyra
2 sierpnia 2024 11:21

@O istocie manipulacji czyli jak wyłączyć prąd w środku dnia? (27 lipca 2024 08:56)

i już wiemy po co był ten cyrk w Paryżu.

Po to by Pieskow mógł się od tego odciąć, skoro Rosja jest bojkotowana przez olimpiadę, to psinco będzie a nie olimpiada

https://tass.com/politics/1822221

koncereyra
29 lipca 2024 12:19

@O istocie manipulacji czyli jak wyłączyć prąd w środku dnia? (27 lipca 2024 08:56)

" pacht ,agresywynych i głupich lewaków,gdzie rządzą edukacją--odbije się na kolejnych pokoleniach  młodzieży. "

Młodzi swoją indoktrynacje czerpią z TikToka czy innych jutubów i kwestia tego czy w szkole będzie więcej Pileckiego i więcej LGBT jest trzeciorzędna. Media społecznościowe i popkultura to jest bomba atomowa propagandy w porównaniu z zaostrzonym kijem przymusowej edukacji w szkole. 

koncereyra
29 lipca 2024 10:36

@O istocie manipulacji czyli jak wyłączyć prąd w środku dnia? (27 lipca 2024 08:56)

Ale przecież właśnie to napisałem, że pan Trąbka jest "sprzedawcą używanych samochodów", gdy JD Vance i Thiel to są knuciciele z ciemnej strony mocy, nawet jak się ubrali na biało.

koncereyra
29 lipca 2024 10:34

@I ty zostaniesz geopolitykiem czyli rozbiór Azji (29 lipca 2024 09:22)

Bardzo dobry tekst. Zdecydowanie większą rolę odgrywa wymieniona tu infrastruktura w kształtowaniu kierunków politycznych, niż kolorowe flagi

koncereyra
29 lipca 2024 10:32

@I ty zostaniesz geopolitykiem czyli rozbiór Azji (29 lipca 2024 09:22)

Tusk jest w polityce dla osobistej sławy i próżności. Orban jest w polityce dla budowy siły swojego klanu. To są dwie różne motywacje

koncereyra
29 lipca 2024 10:31

@O istocie manipulacji czyli jak wyłączyć prąd w środku dnia? (27 lipca 2024 08:56)

"Niestety, często bywa że posiadanie wielkiej ilości pieniędzy ma skutki uboczne, jak mawiają lekarze. I palma gościowi odbija."

To jest niestety dużo bardziej niepokojące. W ostatnim odcinku podcastu dwie lewe ręce gdzieś tak od połowy opowiadają o nowej amerykańskiej prawicy, JD Vance etc. O tym jak się inspiruje de Gaullem i Rene Girardem. I o tym kogo czytuje Peter Thiel i ów (wyleciało mi z głowy) analityk głosi wizję, że prawdziwą "prawicową rewolucję" można dokonać tylko przejmując wszystkie instytucje i usadzajac tam swoich ludzi (żadnych reform systemowych). Wiemy kto tak próbował zrobić w Polsce i wyszło jak wyszło. 

To są ludzie którzy wymyślili sobie, że dla władzy spróbują skanalizować obecny resentyment przec ...

koncereyra
28 lipca 2024 11:09

@O istocie manipulacji czyli jak wyłączyć prąd w środku dnia? (27 lipca 2024 08:56)

"całkowicie wtedy niezrozumialej inscenizacji w Londynie. Komentatorzy glupieli próbując wytłumaczyć te łóżka, śmierć i tysiące pielęgniarek ze strzykawkami"

W Londyine 2012? To przecież oczywiste, oni tam mają kult NHS i Florence Nightingale. Dla każdego Anglika to było zrozumiałe od początku.

Inna sprawa, że po latach widać jak doskonała była tamta ceremonia otwarcia. Te kolejne wyglądają jak groteskowe i kiczowate realizacje snu pijanego nuworysza co aspiruje na salony. 

A w Londynie zrobiono imperialny przegląd pt "wszyscy żyjecie naszą popkulturą i nic bez nas byście nie mieli".

Francja zaś pokazała, że racje miał Kisielewski, że to co najwyżej jest to "osoba seniorska specjalizująca się w sexworkingu". 

koncereyra
28 lipca 2024 10:58

@O istocie manipulacji czyli jak wyłączyć prąd w środku dnia? (27 lipca 2024 08:56)

Jeszcze do kompletu tego tria dodałbym Petera Thiela, który jest z jednej strony owładnięty żądzą władzy (np jego zdanie, że celem gospodarczym jest monopol), do którego instrumentalnie używa narracji konserwatywnej; a z drugiej jest homoseksualistą który ten stan długo ukrywał. To są wszystko niebezpieczni ludzie z deficytami i nie należy się nimi ekscytować.

Na tym tle Trump wygląda na całkiem normalnego nieokrzesanego i przaśniego wujka z Ameryki

koncereyra
28 lipca 2024 10:53

@O istocie manipulacji czyli jak wyłączyć prąd w środku dnia? (27 lipca 2024 08:56)

Tak, to jest straszne jak bardzo tzn prawa strona ulega prowokają i jak pierwsze skrzypce graja tam najradykalniejsi prowokatorzy jak Musk. 

Chciałoby się parafrazując Mackiewicza powiedzieć "Wola i oburzenie nie zastąpi prawicy reform". 

 

 

koncereyra
28 lipca 2024 10:51

@O istocie manipulacji czyli jak wyłączyć prąd w środku dnia? (27 lipca 2024 08:56)

Tak właśnie jest. W raz z końcem wakacji oni wszyscy znikają. U nich po prostu teraz jest bardzo gorąco więc się bawią u nas.

 

koncereyra
28 lipca 2024 10:49

@Energia kinetyczna buntu (11 kwietnia 2024 08:50)

Świetny tekst!

koncereyra
13 kwietnia 2024 14:59

@Formaty wojny (18 lutego 2024 09:25)

"w Polsce jesteśmy w o tyle słabej sytuacji, że siły, które rządzą na naszym terenie wmawiają nam iż trzeba afirmować wojnę[...] Nie twierdzę, że przez tłumy, ale wystarczająco wielu wariatów afirmuje wojnę, nie mając zamiaru brać w niej udziału, żebym się tym zaniepokoił.

Internet pełen jest wpisów ludzi, którzy siedząc wygodnie w fotelach, mając jakieś zasoby na koncie, a także dobre auta, zastanawiają się co to będzie, jak już zostaniemy zaatakowani, jak też wróg się z nami obejdzie, kiedy ostatecznie pokona naszą armię[..]  którzy szykują się na okupację i uważają, że ją przeżyją, bo mają krzesiwo w latarce i pół tony konserw zakopane za garażem"

To są wszystko ludzie planujący się dorobić na róznych pozio ...

koncereyra
18 lutego 2024 21:03

 Poprzednia  Strona 4 na 25.    Następna